mandag 27. juli 2015

Søndagspadling

I går deltok jeg på søndagspadlingen. Det var vind fra NØ, noe som førte til at vi fikk litt bølger å padle i. Noen av de ferskeste padlerne fikk sitt ilddåp når vi passerte elveutløpet. Vi kom dit i slutten av fellinga. Det førte til at elvestrømmen var ganske kraftig når den møtte vindbølgene, noe som i sin tur førte til krapp skavelsjø . Mens gruppa tok en liten pause i Korsvika fikk jeg anledning til å teste ut surfeegenskapene til FREJ. Når jeg traff de gode bølgene riktig, skjøt kajakken fart på en annen måte enn det jeg er vant til fra mine andre kajakker. Den var også lettere å holde retninga med med kjølen nede. Gleder meg allerede til neste gang det blir muligheter til surf her! Da har jeg forhåpentligvis også montert kamerafeste på kajakken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar