fredag 9. juni 2017

Sommerdag i tørrdrakt

Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: 6-9 m/sek fra SV, varierende skydekke, 14-16 grader C.

Nå begynner den tiden når det er en utfordring for oss kajakk-padlere å finne passende klær til turene. Med 16 grader i skyggen er det naturligvis mye varmere i sola. Samtidig er vanntemperaturen rundt 10 grader. Siden jeg skulle padle alene i relativt frisk vind valgte jeg et tynt lag ull og tørrdrakt. Jeg tok med godt med kald drikke og belaget meg på å rulle jevnlig hvis det ble for varmt.

Det lå et cruise-skip ved kaia utenfor pirbadet. Jeg tok en vid bue utenfor skipet. Vi i TKK har nemlig fått lære oss at det er forbudt å padle innenfor skip som ligger til kai i havneområdet.

Fra Ladeneset frem til Grilstad marina hadde motvinden fritt spillerom. Akkurat i det tidsrommet jeg padlet der var det tett med skyer på himmelen, så antrekket føltes egentlig helt greit.

På marinaen møtte jeg Bjørn og Ketil kalesjemaker. Jeg fikk en hyggelig prat og en kaffekopp. Bjørn skulle dra avgårde med "Frøyvær" til trebåtfestival i Norheimsund. Festivalen begynner neste helg, så han beregner en uke på turen.


"Frøyvær" nylakket og fin

På tilbaketuren hadde jeg god medbør og fikk til og med noen små surfeøyeblikk rundt Ladeneset. I ly av neset stekte sola og krevde rulling. Etter fire ruller i caps og solbriller var kroppstemperaturen på plass for videre padling.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar